Arrived - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Andrea Werf - WaarBenJij.nu Arrived - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Andrea Werf - WaarBenJij.nu

Arrived

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

06 Februari 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Habari,

Na maandenlange voorbereiding met tientallen Swahili-lessen, een geweldige benefietavond en een super supriseparty is het dan eindelijk zover, gisternacht ben ik samen met Paulien en Rosanne (de twee andere stagiaires) aangekomen in Dar es Salaam. Zoals verwacht was het op het vliegveld nogal moeizaam met het regelen/ophalen van de verblijfsvergunning, waardoor we nu eerst nog even als echte toeristen in Tanzania mogen rondlopen. Op en buiten het vliegveld was het een hele overgang van temperatuur, het is hier namelijk 30 tot 35 graden en het koelt ’s nacht bijna niet af. Na een kort maar prima nachtje zijn we vandaag met de Bodebode (tuktuk) naar het centrum geweest. Dit was een heel bijzonder ritje met gigantisch veel indrukken. Het is heel gek om te ervaren dat je wordt gezien als een apart persoon waarbij we continue raar worden aangekeken. Ons gebrekkig Swahili komt hier goed van pas. Een deel van de mensen spreek redelijk Engels maar met andere mensen is moeilijk tot niet te communiceren. We zijn door het centrum gelopen, hebben we de vismarkt bekeken en lekker aan het strand gezeten. De komende dagen gaan we nog lekker genieten van Dar. Zondag vertrekken we naar Turiani waar we de komende tijd gaan wonen.

Kwa heri!

• 06 Februari 2015 - 20:25

Mariët:

Wauw dré wat gaaf! Geniet! X

• 06 Februari 2015 - 20:38

Toni Bouma :

Stoer hoor Andrea,veel plezier!

• 06 Februari 2015 - 20:48

Miranda:

Wauw, leuk om al wat van je te lezen! Succes en geniet, X

• 06 Februari 2015 - 20:48

Kim:

Super leuk om te lezen! Blij dat je veilig aangekomen bent. veel plezier x

• 06 Februari 2015 - 21:46

Hiske:

Leuk om te lezen Andrea!
    Lijken de vismarkt van Dar es Salaam en Groningen wat op elkaar? ;) Erg leuk om wat foto's te zien. Veel plezier in de stad en voorzichtig op de boda :) Tút Hiske

• 08 Februari 2015 - 20:51

Agnes:

Jeetje, wat gaaf om je eerste verhaaltje te lezen en een sfeer impressie te krijgen van je situatie daar! :-D Hopelijk heb je genoten van je dagen in Dar es Salaam en ga je je snel thuis voelen straks in jullie huis. Rustig aan, enjoy en succes daar met alles! :-) Dikke tut

• 10 Februari 2015 - 09:04

Tante Liesbeth (ût De Jouwer):

Hallo lieve Andrea,

Ziet er iets anders uit dan Groningen en Scharsterbregge.
    Leuk om je nu al op foto te zien . Hoop dat je een hele fijne leerzame, gezellige,nooit te vergeten tijd tegemoet gaat.
    Ontzettend stoer van je om deze stap te nemen, Je kunt vast veel betekenen daar en blijf ons vooral op de hoogte houden.

Dikke knuffel T.Liesbeth